Με κατάνυξη ο Αρχιερατικός Εσπερινός για τους πεσόντες της Απελευθέρωσης του Σιδηροκάστρου, 26 Ιουνίου 2026
Της ακολουθίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος, με τη συμμετοχή του ιερού κλήρου της Μητροπόλεως, ενώ το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών, φορείς του τόπου και πλήθος πιστών.
Ο Αρχιερατικός Εσπερινός ήταν αφιερωμένος στη μνήμη των πεσόντων ηρώων που θυσιάστηκαν κατά τους αγώνες του 1913, όταν ο Ελληνικός Στρατός απελευθέρωσε το Σιδηρόκαστρο από τη βουλγαρική κατοχή κατά τη διάρκεια του Β΄ Βαλκανικού Πολέμου. Η ιστορική αυτή επέτειος αποτελεί σημείο αναφοράς για τη Σιντική και υπενθυμίζει τις θυσίες εκείνων που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας.
Κατά τη διάρκεια της ακολουθίας αναπέμφθηκαν δεήσεις υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των πεσόντων, ενώ ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη σημασία της ιστορικής μνήμης, υπογραμμίζοντας ότι η ελευθερία αποτελεί πολύτιμο αγαθό, το οποίο κατακτήθηκε με αίμα και αυτοθυσία.
Ο Αρχιερατικός Εσπερινός αποτέλεσε την πνευματική αφετηρία των επετειακών εκδηλώσεων των «Ελευθερίων 2026», οι οποίες κορυφώνονται σήμερα, 27 Ιουνίου, με την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, την επίσημη Δοξολογία, την κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο Ηρώων Πεσόντων και τη μεγάλη παρέλαση στο Σιδηρόκαστρο.













