Εκδήλωση για τους Βαλκανικούς Πολέμους στο πλαίσιο των «Ελευθερίων 2026» στις Σέρρες
Πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 22 Ιουνίου 2026 στις Σέρρες η επετειακή εκδήλωση με τίτλο «Στα βήματα του μικρού Γεράσιμου – Η εποποιία των Βαλκανικών Πολέμων – Απελευθέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας», στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ελευθέρια 2026».
Η διοργάνωση υλοποιήθηκε από τον Δήμο Σερρών, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, την Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) Σερρών, τον Σύνδεσμο Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών και τον Σύλλογο Μακεδονομάχων Νομού Σερρών. Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο Επιχειρηματικό Κέντρο SEREXPO «Χρήστος Μέγκλας».
Το πρόγραμμα περιλάμβανε αφήγηση ιστορικών γεγονότων που σχετίζονται με την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων και την απελευθέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας. Η παρουσίαση πλαισιώθηκε από οπτικοακουστικό υλικό, καθώς και από μουσικές και τραγούδια που ερμήνευσε το Φωνητικό Σύνολο του Ωδείου Βασίλη Ταπέ.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε επίσης θεατρικό δρώμενο από μαθήτριες και μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σερρών, με αναφορές στα ιστορικά γεγονότα της εποχής.
Παρούσα στην εκδήλωση ήταν η δήμαρχος Σερρών, Βαρβάρα Μητλιάγκα, η οποία στον χαιρετισμό της αναφέρθηκε στη σημασία της ιστορικής μνήμης και των επετειακών εκδηλώσεων. Κατά την τοποθέτησή της έκανε αναφορά στους αγώνες που συνδέονται με τα γεγονότα της περιόδου, καθώς και στη σημασία της συνεργασίας και της συλλογικής προσπάθειας για την τοπική κοινωνία.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Σερρών Θεόφιλος Λεονταρίδης, ο διοικητής της 10ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας, ταξίαρχος Φίλιππος Γιαλαμάς, ο δήμαρχος Εμμανουήλ Παππά Δημήτρης Νότας, αντιδήμαρχοι του Δήμου Σερρών, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και της εκπαιδευτικής κοινότητας του νομού.
Οι εκδηλώσεις των «Ελευθερίων 2026» συνεχίζονται με σειρά δράσεων που είναι αφιερωμένες στην ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.
Δήμος Σερρών:
Η ιστορία ζωντάνεψε στα «Ελευθέρια 2026»
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 22 Ιουνίου 2026, η επετειακή εκδήλωση με τίτλο «Στα βήματα του μικρού Γεράσιμου – Η εποποιία των Βαλκανικών Πολέμων-Απελευθέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας».
Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από το Δήμο Σερρών, το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, την Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) Σερρών, τον Σύνδεσμο Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών και τον Σύλλογο Μακεδονομάχων Νομού Σερρών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ελευθέρια 2026» και φιλοξενήθηκε στο Επιχειρηματικό Κέντρο SEREXPO «Χρήστος Μέγκλας».
Οι Σερραίες και οι Σερραίοι είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τα γεγονότα της εποχής μέσα από την αφήγηση της ιστορικής διαδρομής, η οποία πλαισιώθηκε από οπτικοακουστικές προβολές και τραγούδια που απέδωσε το Φωνητικό Σύνολο του Ωδείου Βασίλη Ταπέ.
Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε το θεατρικό δρώμενο που παρουσίασαν οι μαθήτριες και οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σερρών, προσφέροντας στους θεατές μια βιωματική προσέγγιση των ιστορικών γεγονότων που σημάδεψαν την πορεία του τόπου και οδήγησαν στην απελευθέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας.
Η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα, η οποία παρέστη στην εκδήλωση, τη χαρακτήρισε ως μία σημαντική πρωτοβουλία μνήμης και τιμής προς όλους όσοι αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας, υπογραμμίζοντας ότι η «Μακεδονία μας είναι ελληνική». Παράλληλα, η κ. Μητλιάγκα, τόνισε ότι οι Σέρρες έχουν αποδείξει πως όταν υπάρχει κοινός σκοπός και ομοψυχία, μπορεί να πετύχουν σημαντικά επιτεύγματα. Τέλος, η κ. Μητλιάγκα, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη όλων προς εκείνους που με τους αγώνες και τις θυσίες τους διασφάλισαν την ελευθερία, την οποία απολαμβάνουν σήμερα οι νεότερες γενιές.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα, ο Βουλευτής Σερρών Θεόφιλος Λεονταρίδης, ο Διοικητής της 10ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας, Ταξίαρχος Φίλιππος Γιαλαμάς, ο Δήμαρχος Εμμανουήλ Παππά Δημήτρης Νότας, οι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Σερρών Πολιτισμού Μαγδαληνή Μπάρμπα, Παιδείας και Νέας Γενιάς Παναγιώτης Κεΐσογλου, Τεχνικών Υπηρεσιών Παύλος Πουλιάκας και Τουρισμού και Εξωστρέφειας Λεμονιά Κεσούλη, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών Αθανάσιος Μαλλιαράς, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών Παναγιώτης Καρίπογλου, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών Δημήτριος Σωτηριάδης, καθώς και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων του Νομού.













